Nastavak aktivnosti za stariju djecu (adolescente), koja može služiti kao pomoć pri organizaciji ili donošenju odluka

Predložite djetetu da zapisane želje, planove i ciljeve grupira prema važnosti (niskom, srednjem i visokom prioritetu). Kada to napravi, neka odabere dva najviša prioriteta i argumentira vama ili sebi svoj cilj (ciljeve). Ako zaista želi raditi na njima, neka razloži plan.

Predložite djetetu da razloži cilj na više manjih kako bi zadržalo motivaciju.

Dajte mu do znanja da ga podržavate i da ste da mu pomognete.

Ako dijete ne želi s vama dijeliti više o svojem kolažu, potaknite ga da ovu vježbu napravi za sebe.

Ova aktivnost kod mlađe djece razvija finu motoriku zbog rukovanja škarama i ljepilom, sposobnost povezivanja elemenata u priču, imaginaciju, ali i analitičko mišljenje. 

Pomaže u razvijanju kritičkog mišljenja, sposobnosti donošenja odluka i samodiscipline. Kod starije djece adolescentske dobi vraća fokus na razvijanje zdrave ličnosti i autentičnosti, razvija vještine prioritiziranja (razlučivanja bitnog od manje bitnog ili nebitnog), planiranja i intrinzične motivacije, samodiscipline i osjećaja vlastite vrijednosti. 

Djecu svih uzrasta potiče na kreativnost i komunikaciju.

Djeca međusobno razgovaraju ili vi s djetetom porazgovarajte o nekim željama, ciljevima ili planovima koje imate za sebe ili koje bi ste voljeli realizirati. Za planove i želje možete odrediti rok: npr. planovi koje želimo ostvariti tijekom iduće godine / tri godine / sljedeće polugodište itd. Neka planovi budu opipljivi.

Možda su to nova igračka, ljetovanje ili rođendanska torta, a možda novi mobitel, petica iz matematike ili karte za koncert. Možda vaše dijete ima karijerni plan, ideje o selidbi u drugu zemlju itd.

Ako dijete ne želi dijeliti, zamolite ga da samo sebi odgovori na ta pitanja. 

Svoje ideje, želje i ciljeve neka svede na pet-šest najvažnijih i neka ih zapiše na papir.

Nakon što ih ima zapisane, ponudite mu časopise i ostali novinski materijal, škare i lijepilo.

Zamolite ga da iz časopisa izreže sve što ga asocira na njegove želje i planove i zatim da na podlozi kolažom ispričaju priču koja sadrži njihove izrezane asocijacije.

Neka se poigraju, budu maštoviti, ukrase svoj kolaž, izrežu motivirajuće poruke itd.

Nakon odrađene aktivnosti djeca si mogu međusobno pokazati što su napravila i ispričati jedna drugima priču o svojem radu.

Preporučljivo je i da se roditelj uključi u dijeljenje (i aktivnost) te potakne svoje dijete da s njim podijeli svoju priču.

Postavite djetetu pitanja i pokažite zainteresiranost. Pustite ga odgovori na sljedeće:

  • “Hoćeš li mi ispričati o tome što si napravilo?”
  • “Koji ti se dio kolaža najviše sviđa? Zašto?”
  • “Je li ovaj cilj izvediv? Imaš li plan?”

Pitajte dijete da vam razloži svoj plan čak i ako je mlađe dobi. Potaknite dijete na razmišljanje.

“Stvari ponekad idu glatko, ali ponekad i zapnu i to je u redu. Vjerujem u tebe i tvoje sposobnosti i podržavam te.”

Dajte djetetu do znanja da ste tu da ga podržite, ali mu nemojte oduzimati sposobnost odlučivanja i mentalnog nošenja s problematikom zadatka. Ako dijete u vas ima povjerenja i osjeća se podržanim, pitat će vas za pomoć ako je zatreba i bez toga da mu je izravno nudite.

Sljedeći članak

Tu sam za tebe! Online savjetovanje

Želimo omogućiti svakom roditelju i svakom djetetu da potraže stručnu podršku kad god im je potrebna – bez straha, srama ili prepreka.